سئو پیج چیست
سئو داخلی on page چیست و چه کاربردهایی دارد؟
هرچقدر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما بالاتر باشد، رتبه سایتتان در گوگل بهتر میشود. پس اگر این فاکتور هم به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو on page در نظر بگیریم، میتوانیم با اهمیت قائل شدن برای آن، سر و سامانی اساسی به رتبهی کلمات کلیدیمان در گوگل بدهیم. برای توضیح اینکه سئو چیست به زبان ساده گفتیم که اصول اصلی سئو که مانند یک دهه قبل باقی می مانند؛ مجموعه ای از استراتژی ها هستند که در صورت اجرا می توانند رتبه شما را در موتور های جستجو افزایش دهند. با این حال، استراتژی های خاصی که ما استفاده می کنیم در طول زمان تکامل یافته اند. برای کسانی که تازه وارد سئو می شوند یا به دنبال بررسی هستند، آموزش های رایگان سئو که در بلاگ قرار گرفته اند، ممکن است جالب باشد.
8) اگر در صفحه خود از نقل قول یا نتایج تحقیقاتی استفاده کرده اید، سعی کنید حتماً به مرجع معتبر و مناسب آن لینک بدهید. در حد امکان از کلمات غیر ضروری و به اصطلاح، کلمات توقف مثل (و، to، and، از و …) استفاده نکنید. توصیه می شود که به جای استفاده از کلمات فارسی از معادل انگلیسی استفاده کنید تا کاربرپسندتر، کوتاه تر و مفهومی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های مختلف سئو، توصیه می کنیم که مقاله فوق العاده “سئو چیست؟ آنچه باید در مورد سئو بدانید” را هم مطالعه کنید. دو نمونه از بهترین Rich Snippetها نوشتن نقد و بررسی و سوالات متداول هستند که در تصاویر زیر نحوه نمایش آنها را مشاهده میکنید.
هرچند که موتورهای جستجو به یک وب سایت به صورت کلی نگاه می کنند، با این حال رتبه بندی سایت ها براساس صفحات آن ها انجام می شود؛ به همین دلیل مهم است که به بهینه سازی تک به تک صفحات وب سایت خود توجه کنید. اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بدترین کاری که میتوانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئوی کارنابلد و غیرحرفهای است. اگر به بهبود سئوی سایت خود علاقهمندید، اما نمیتوانید از خدمات سئوی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید. بسیاری از مواقع سئوکاران از عدم اطلاعات و دانش افراد استفاده میکنند و پروسه سئو را برای دریافت مبلغ بیشتر به تعویق میاندازند. همیشه تلاش کنید حتی اگر سئو سایت خود را به افراد دیگر میسپارید، اطلاعات متوسطی در زمینه سئو داشته باشید تا از پروسه سئو سایت خود به طور کامل آگاه باشید.
چون این پلتفرم در خارج از وبسایت قرار گرفته، بهینهسازی حساب کاربری آن را بخشی از سئوی خارجی در نظر میگیریم. اگر از شما بپرسند اولین مرحله در سئو سایت چیست باید از «تحقیق کلمه کلیدی» (Keyword Research) نام ببرید. «کلمه کلیدی» (Keyword | Keyphrase) کلمه یا عبارتی است که کاربران از آن برای جستجوی اطلاعات، محصولات و خدمات موردنیاز خود استفاده میکنند. تحقیق کلمات کلیدی با ابزارها و روشهای مختلفی قابلانجام است و به کمک آن میفهمید مخاطبان هدف وبسایت شما در اینترنت در مورد چه موضوعاتی سوال دارند و از چه کلمات و عباراتی برای پرسیدن این سوالات استفاده میکنند. اگر اولویت شما ماندن در رتبه های بالاتر است و نمی خواهید کیفیت محتوا و سایر المان های صفحه را فدای چیزهای دیگر کنید، سئو on page بهترین راه برای شروع است.
منظور این است که محتوای شما، همان موارد قبلی که در حال حاضر وجود دارند را بازگو نکند و موضوعی جدید را دربرداشته باشند. برای مثال در تصویر زیر به عبارت «15 ابزار برای تحقیق کلمه کلیدی» اصلاحکننده «برای سئو» را افزوده است. بنابراین کسانی که عبارت «ابزار تحقیق کلمه کلیدی سئو» را جستوجو کنند، احتمالا این صفحه را مشاهده میکنند. از کلمه کلیدی، حداقل در یکی از عنوانهای فرعی استفاده کنید و آن را در تگ H2 قرار دهید. در تصویر زیر به طور خلاصه کلمه کلیدی «ابزارهای بازاریابی محتوایی» را در تگ H2 قرار دادهایم. برای بهینهسازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژههای ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگیهای محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید.
در واقع تمامی فعالیتهایی که خارج از وب سایت شما جهت پیشرفت وب سایت انجام میشود را اف پیچ سئو می گویند. هنگامی که شما تمایل دارید بدانید یک کلید واژه چقدر در طول یک ماه جستجو شده و از آن بازدید شده است باید Impression آن کلید واژه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. بگذارید این سؤال را تنها با یک جمله پاسخ دهیم؛ بسیاری از کسب و کارهای موفق و میلیاردی جهان و ایران تنها با سئو برند سازی شدهاند. منبع دیگر، کتابهای الکترونیکی هستند که استفاده از آنها میتواند به شما در یادگیری سئو کمک بسزایی کند. با بکارگیری این کتابها به راحتی میتوانید با اصطلاحات سئو آشنا شده و در مسیر یادگیری بهتر قرار بگیرید.
دلیل این مورد این هست که در حال حاضر یعنی از سال ۲۰۱۵ به بعد روند تولید محتوا به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده. در نهایت اگه در سئو تازه کار هستید بهتون پیشنهاد میکنیم که برای بهینهسازی محتوا روی کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail keywords) کار کنید چون رقابت این کلمات کلیدی خیلی کمتره. در اینجا چند نکته رو برای کمک به شما در جستجو و انتخاب کلمات کلیدی ارائه میکنیم. دقیقاً کار شما در سئو اینه که مطمئن بشید موتور جستجو سایت شما رو میبینه و اونو به عنوان یک سایت مرتبط، معتبر و ارزشمند (همون سه پارامتر اصلی ارزیابی الگوریتم که بالا توضیح دادیم) میشناسه. SEO مخفف عبارات Search Engine Optimization و به معنی بهینهسازی موتور جستجو هستش.
بیشترین حجم ترافیک اطلاعات در دنیای اینترنت به وسیله تبلیغات معتبر موتورهای جستجو انجام میشود. امروزه شبکههای اجتماعی مختلفی نظیر توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و… مدلهای دیگری از ترافیک اطلاعات را برای بازدیدکنندگان وبسایت شما به وجود میآورند. گوگل با داشتن بیش از ۹۰ درصد سهم بازار در جستجوی اینترنت، بهعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری در جهان شناخته میشود. موتورهای جستجو اغلب الگوریتمهای خود را بهمنظور تجربه بهتر کاربر تغییر میدهند و هدف آنها درک نحوه جستجوی کاربران و دادن بهترین پاسخ به درخواست آنهاست. بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine optimization) که مخفف شده آن سئو (SEO) است، یک هنر و علم شامل تکنیک ها و دستور العمل ها است که صفحه های یک سایت را به رتبه بهتری در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و ...
شما می توانید متناسب با شرایط کار و حرفه خود، از مطالب، مقالات و محتواهای مفید و باکیفیت در وبلاگ استفاده کنید. این اقدام نه تنها باعث افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مخاطبان شما می شود، بلکه آن ها را با خدمات و محصولاتتان بیشتر آشنا کرده و مجابشان می کند که حتما سری به سایتتان بزنند. پس می توان نتیجه گرفت، موثرترین عامل در ترویج و رشد وب سایت، استفاده از بک لینک های مفید در وبلاگ است. ممکن است کاربران از طریق بلک لینک به سایت شما مراجعه کنند اما وقتی وارد سایت می شوند، از محتوای ارائه شده رضایت چندانی نداشته باشند. همچنین هاست به کار رفته در سایت نیز تاثیر زیادی در جذب کاربران یا فراری دادن آن ها دارد. اگر محتوایی تولید کنید که آموزنده، مفید و جذاب باشد، وبسایتهای دیگر به آن لینک میدهند.
این نوع شامل تولید محتوای با کیفیت بالا، بهینهسازی وبسایت برای تجربه کاربر و ایجاد بکلینکهای ارگانیک است. در مقابل، سئو کلاه سیاه شامل تاکتیکهای غیراخلاقی مانند پر کردن محتوا کلمات کلیدی، پنهانسازی کلمهها و ارسال هرزنامه است که میتواند منجر به جریمه موتورهای جستوجو شود. لینک سازی یکی از رایجترین تکنیکها و ترفندهایی است که در زمان سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از آن مورد استفاده قرار میگیرد. سئو یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به مجموعه روشهایی اشاره دارد که در داخل و خارج از وبسایت انجام میدهیم تا رتبه بهتری در صفحه نتایج بگیریم. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائهی مرتبطترین و بهترین نتیجهها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود.
6) با استفاده به جا از محتوای بصری، صفحه را از حالت بی روح و خسته کننده در بیاورید. استفاده درست از استراتژی پیوند داخلی تاثیر زیادی در کاهش نرخ پرش و همچنین معیارهای دیگری مثل نرخ تبدیل و مدت زمان حضور در سایت دارد. شرکت مه ویژن یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با تمرکز ویژه بر انواع طراحی سایت است. علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهرهگیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیکهای صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد. فصل اول به آموزش نصب، تنظیمات و سایر موارد افزونه سئو All In One SEO Pack میپردازد. در فصل دوم نحوه کار با افزونه WordPress SEO By Yoast مطرح میشود و فصل آخر این دو افزونه را هم مقایسه میکند.
کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته میشود که کاربران اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد میکنند. کلمه کلیدی دروازهای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند. سئو خارجی (به انگلیسی Off-page SEO) به مجموعه اقدامات و بهینهسازیهایی گفته میشود که در خارج از سایت انجام میشود و رتبه سایت را در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو (SERP) افزایش میدهد. با رعایت اصول سئو و سرمایهگذاری روی سئوی وبسایت، شما تلاش میکنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. چون نمایش بهترین و مرتبطترین نتایج به کاربران هدف اصلی تمام موتورهای جستجو است.
اما اگر بخواهیم از قالب و فرمت محتوا صرف نظر کنیم این مطالب از راه لینکها پیدا میشوند. در سال ۲۰۱۳ سئو معنایی با روی کارآمدن الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به طور کلی با تغییر و تحولاتی روبهرو شد. به این صورت که بعد از آن به جای اینکه گوگل به کلمات کلیدی یک محتوا توجه کند به موضوع کلی صفحه مورد نظر توجه میکند و سعی میکند تا مانند یک انسان، مطالب گفته شده در یک صفحه وب سایت را درک کند. البته این موضوع به معنای بی اهمیت شدن آن نیست؛ بلکه تنها گوگل برای سنجش اعتبار یک محتوا و کیفیت آن تنها به کلید واژههای مورد استفاده در آن اکتفا نمیکند. اطلاعات به دست آمده از Sandbox گوگل نشان میدهد که این ابزار بیشتر شبیه به فیلتری است که در سال ۲۰۰۴ به جمع الگوریتمهای گوگل پیوسته است. اما با گذشت زمان و با رشد و پیشرفت مداوم فضای اینترنت، موتورهای جستجوی جدیدتری روی کار آمدند که از الگوریتمهای پیچیدهتری برای رتبه بندی وب سایتها استفاده میکردند.
تحقیق کلمات کلیدی بسیار ساده است، کافی است لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسبوکارتان را فراهم کنید و روی کلماتی تمرکز کنید که افراد سرچ بیشتری میکنند. برای مطلع شدن از کلمات کلیدی مناسب بهتر است از ابزارهایی مانند keyword research tool و MOZ استفاده کنید. دریافت گواهی SSL یکی دیگر از راههای بهبود وضعیت سئو سایت شما به شمار میرود. گواهی SSL در واقع به سایت شما اعتبار میبخشد و میتوانید صفحاتی از سایتتان که برای شما ارزش بالایی دارد، بجای استفاده از HTTP، پروتکل HTTPS که یک پروتکل امن است را بکار ببرید. همچنین، باید به ساختار و فرمت محتوا توجه کرده و از عناصر مختلفی مانند عنوان، توضیحات، زیرعنوانها، لیستها و دستهبندیها استفاده کرد. به طور کلی، سئو محتوا باید به گونهای باشد که هم به خواننده خوشایند باشد و هم به موتورهای جستجو اطلاعات کافی را ارائه دهد.
بعد از پژوهشی که در این باره انجام شد پژوهشگران نتیجه گرفتند که کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت تمایل دارند تا بر روی پیوندهای طبیعی موجود در نتایج جستجو کلیک کنند. شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد تصور کنید که سئو یک فرایند ساده و بی دردسر است که میتوان آن را به راحتی پیاده سازی کرد. اما اگر شما اینگونه فکر میکنید باید، بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید؛ چون سئو و اجرای آن برای هر وبسایتی نیازمند دانش بسیار زیاد، برخورداری از علم پیشزمینه ای و صبر فراوان است. زیرا الگوریتمهای رتبه بندی موتور جستجوگر گوگل به سرعت به روز رسانی میشوند و در هر بار آپدیت شدن تأثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی وب سایت شما میگذارند. برای مثال ممکن است در صفحهای راجعبه قهوهترک بنویسید، شما باید عبارات نزدیک به آن مانند بهترین قهوهترک، خرید قهوهترک را نیز اضافه کنید. سئو خارجی شامل فعالیتهایی مانند لینکسازی، اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، مطبوعات و تبلیغات خارجی میشود.
این پروتکل که ارتباط بین سرور وب و مرورگر کاربر را رمزنگاری میکند، باعث میشود تا اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارتهای اعتباری، نام کاربری و رمز عبور به صورت امن انتقال پیدا کنند. اسپم اسکور امکان فیلتر کردن لینکها بر اساس معیارهای سئو را فراهم میکند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پاکسازی لینکهای بیکیفیت استفاده میشود. گرچه این ابزار به تنهایی نمیتواند همه لینکهای اسپم را شناسایی کند، اما میتواند به طور قابل توجهی فرآیند شناسایی و حذف را سرعت ببخشد و این فرآیند را به صورت موثر و کارآمد انجام دهد. این روش شاید در روزهای ابتدایی سئو جواب میداد اما حالا منجر به جریمه از طرف گوگل میشود. امروزه برخی از کارشناسان سئوا، ناخواسته و با تمرکز بیشازحد روی الگوریتم بهجای ارزشآفرینی برای کاربر مرتکب کیورد استافینگ میشوند.
گوگل آنالیتیکس (Google analytics) یکی دیگر از ابزارهای معرفی شده توسط خود گوگل است که می توانید در مورد سن، جنسیت، محل زندگی، مدت زمان بودن یک کاربر در سایت و … اطلاعات کسب کنید. موارد دیگری مانند نرخ تبدیل کاربران و ترافیک سایت نیز در گوگل آنالیتیکس قابل دسترسی است. بخش دیگری از بک لینک ها به سینگال هایی گفته می شود که از شبکه های اجتماعی دریافت می کنید. به جز بحث سئوی وب، فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا برندسازی کنید و از همان شبکه ها هم به طور جداگانه ترافیک دریافت کنید. سئو کلاه خاکستری ترکیبیست از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید به طوری که قوانین را طوری استفاده می کنیم که گوگل متوجه آن نشود. این روش نسبت به سئو کلاه سیاه کم خطرتر است و اکثرا در ایران از این روش استفاده می کنند.
خروجی این گام، دادههای حاصل از سنجش ترفندها و اقدامات انجامشده است. اما سئو چیزی نیست که بشه براحتی و با حفظ کردن چند تا تعریف اون رو فهمید. اگر دوست دارید وارد این حوزه بشید و یک سئوکار حرفهای بشید باید در پروژههای عملی شرکت کنید، مطالعه کنید، تجربه عملی کسب کنید و هر روز به دانش خودتون اضافه کنید. اما اگه به هر دلیلی تصمیم گرفتید که ساختار URL هاتون رو عوض کنید حتماً URLهای قدیمیتون رو ریدایرکت کنید (Redirect 301) به URL های جدید. اینطوری رتبه سایت شما از بین نمیره و احتمال از دست دادن رتبه به حداقل میرسه. به این ترتیب زمان حضور کاربر ( Dwell Time) کم میشه و شانس گرفتن رتبه بالا در گوگل برای شما تقریبا به صفر میرسه.
متا تگ، بخشی از کد HTML است که اطلاعاتی درباره صفحه و محتوای آن را به موتورهای جستجو ارائه میدهد. این اطلاعات شامل عنوان صفحه، توضیحات مختصر درباره محتوای صفحه، کلمات کلیدی و نوع محتوا (ویدئو یا مقاله) میشود. روشهای بهینهسازی محتوا و ساختار وبسایت با رعایت قوانین و مقررات موتورهای جستجو سئو کلاه سفید میگویند. در این روش، تلاش برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج سرچ گوگل و دیگر موتورهای جستجو با استفاده از تکنیکهای شفاف و مجازی بوده که از جانب گوگل تعریف شده است. در دنیای دیجیتال امروزی، رقابت برای جلب توجه کاربران اینترنت به شدت افزایش یافته است و حضور موثر در نتایج موتورهای جستجو به یکی از مهمترین عوامل موفقیت کسبوکارهای آنلاین تبدیل شده است. سئو به کسبوکارها کمک میکند تا محتوای خود را به گونهای ارائه دهند که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب و مفید باشد.
اگه موتور جستجوهای دیگه روهم حساب کنید (Bing, Yahoo, Youtube) حدود 70.6% کل دنیای وب از این موتورهای جستجو نشأت میگیره. موتور جستجو برای نتایج طبیعی جستجو، سایتها رو بر اساس صدها فاکتور رتبهبندی میکنه. ولی بطور کلی، سه پارامتر “مرتبط بودن”، “معتبر بودن” و ارزشمند بودن” پایه رتبهبندی هستن. خب حالا ممکنه یک صفحه، هم مرتبط باشه و هم اعتبار داشته باشه ولی سودمند نباشه. مقاله “عوامل رتبهبندی موتور جستجو” حتما میتونه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بده. حالا که به سؤال “سئو چیست؟” پاسخ دادیم، وقت اون رسیده که یاد بگیریم موتورهای جستجو مثل Google واقعاً چطور کار میکنن.
در این آنالیز وب سایت شما از جهات مختلف توسط کارشناسان با تجربه سئو بررسی می شود و گزارشی جامع از وضعیت سئو آن با شما ارائه می گردد. خدمات سئو رایا مارکتینگ از جمله سفارش تولید محتوا، مشاوره سئو، برنامه ریزی و تهیه استراتژی و... یک محتوا هر چقدر هم که جذاب و کاربردی باشد تا زمانی که دیده نشود تاثیری در پیشرفت کار شما ندارد. سئو آن پیج مناسب ترین راه برای دیده شدن سایت و محتوای منتشر شده در آن می باشد. توجه به نظرات، انتقادات، پیشنهادات و امتیازهایی که مخاطبان شما به محصولات و خدماتتان دادهاند، راهی برای افزایش CTR بهطور غیرمستقیم است. بهرهگیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد.
یک عنوان باید کمتر از 60 کاراکتر باشد و برای اینکه گوگل نتواند عنوان شما را بازنویسی کند بهتر است طول این بخش را بین 51 تا 55 کاراکتر نگه دارید. در تصویر زیر فایده استفاده از نمودار و عکس در متن، برای درک سریعتر مطلب را مشاهده میکنید. در این نمودار رابطه طول متن و لینکهای ارجاعی نشان داده شده است و کاربر با یک نگاه مفهوم را درک میکند. فرض کنید مطلبی در سال گذشته در مورد «رمز ارزهای برتر» منتشر شده است و فردی اکنون به جستجوی این عبارت میپردازد. اما اگر فرد در مورد «مراحل راهاندازی یک کسب وکار» جستوجو کند، نیازی به مطلب بهروزرسانی شده در ماه پیش نخواهد داشت. اضافه کردن سال جاری به عنوان و توضیحات مطلب نشاندهنده این است که مطلب شما بهروزرسانی شده است.
سئو تکنیکال (Technical SEO) یا سئو فنی به بهینه سازی های سایت از نظر فنی مانند سرعت و یا ایندکس شدن توسط گوگل گفته می شود. در سئو تکنیکال تلاش می شود تا فهم، درک، انالیز و جستجوی سایت برای خزنده های موتورهای جستجو راحت تر باشد. سئوی وب سایت به روش های متفاوتی تقسیم بندی می شود، یکی از تقسیم بندی های آن که کلاه های سئو بودند را در بخش قبل توضیح دادیم. اما یکی دیگر از تقسیم بندی ها بر اساس کارهایی است که در داخل و بیرون سایت انجام می شود. بر این اساس، سئوی وب سایت به سئو داخلی (On-page SEO) ، سئو خارجی (Off-page SEO) و سئو تکنیکال (Technical SEO) که بخشی از سئوی داخلی است، تقسیم می شود. به طور خلاصه سئو کلاه سفید تلاش می کند تا بسیار به صورت اخلاقی و طبق اصول یک محتوای ارزشمند را بر اساس قوانین تعین شده به موتور جستجو نشان دهد.
هر وب سایتی میتواند اهداف متفاوتی نظیر درآمدزایی، ارائه تبلیغات، نمایش محصولات و خدمات داشته باشد که مشابه آن در هیچ یک از شبکههای بازاریابی دیگر مشاهده نمیشود. تا کنون فهمیدیم seo چیست، یکی دیگر از مواردی که به گوگل کمک میکند تا بهتر بتواند محتوای شما را رصد کند، نوع ساختاربندی محتوای شما است. ساختاربندی به این معنا است که عناوین را با تیترهای h1، h2، h3 و … مشخص کنید. به این ترتیب کاربر راحتتر میتواند محتوای شما را بخواند و عناوینی که برای او جذاب است را به آسانی پیدا کند. از دیگر مواردی که عنوان سئو شما را جذاب و بهینه میکند، استفاده از عدد یا عباراتی مانند بهترین، راهنما، راهکار و جزئیاتی از این دست میباشد.
6) استفاده به جا از تگ های noindex و canonical به شما کمک می کند که از تکراری بودن یا ضعیف بودن برخی صفحات ضربه نخورید. 8) در صورت امکان، از لیست های گلوله ای استفاده کنید تا تجزیه اطلاعات موجود در صفحه راحت تر باشد. Power Words کلماتی هستند که کپیرایترها برای جذب و متقاعد کردن مخاطب در نوشتههای خود به کار میبرند کلماتی مانند خارقالعاده و انکارناپذیر از این نوع هستند. در تصویر زیر تفاوت نرخ کلیک عنوانهای سوالی و غیرسوالی را مشاهده میکنید. عنوانهای سوالی ۱۴ درصد نرخ کلیک بالاتری نسبت به عنوانهای غیرسوالی دارند.
بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. اما در ادامه مواردی که گوگل به آن برای بهبود سئو سایتتان اشاره کرده است را همراه با مواردی که متخصصین سئو به آن پی برده اند را گرد آوری کرده ایم. قطعا پیشنهاد ما برای بیزینس های که رقابت آنها زیاد و متوسط است استفاده از روشهای کلاه خاکستری می باشد. در واقع شما اگر بتوانید استراتژی درستی را تدوین کنید و در البته به حرف های گوگل هم تا حدی گوش بدهید این روش بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین به خاطر داشته باشید برای استفاده از این روش حتماً سایت مذکور را در سایت web.archive.org بررسی و تحلیل نمایید تا بیشترین تطابق را با سایت شما و کلماتی که قصد دارید برروی سئو آن کار کنید داشته باشد.
«اسکیما» (Schema) به کدهای استاندارد و معناداری گفته میشود که آن را به بخشهای مشخصی از صفحات وب اضافه میکنیم تا توضیح بیشتری در مورد این بخشها به گوگل بدهیم. به فرایند اضافه کردن اسکیما به صفحه وب، «نشانهگذاری اسکیما یا اسکیما مارکاپ» (Schema Markup) میگوییم. در حقیقت نشانهگذاری با اسکیما روشی برای توصیف بهتر محتوا و موضوع صفحات وبسایت به زبان خود گوگل است. یکی از مفاهیم بسیار مهمی که از گذشته در بحث سئوی محتوا مطرح میشود، «چگالی کلمه کلیدی» (Keyword Difficulty | Keyword Frequency) است و به تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی اصلی نسبت به کل کلمات محتوا گفته میشود. لینکهای داخلی هم در بدنه محتوای صفحه قرار میگیرند و هم میتوانید آنها را در منوی اصلی، منوی پایین صفحه و بخشهای کناری صفحه اصلی قرار دهید. ولی سئوی خارجی مربوط به چیزهایی است که در خارج از سایت اتفاق می افتد و در رتبه سایت شما تاثیر گذار است.
بلکه آن ها را مشتاق می کند که با میل شخصی و کاملا داوطلبانه اقدام به سوال از شما کرده و به سایتتان مراجعه کنند. برخی از این انجمن ها به شکلی هستند که شما می توانید لینک سایت خود را نیز در آن ها منتشر کنید. استفاده از بک لینک های مفید و جذب کاربر به این شکل، بر میزان اعتبار شما می افزاید. این سایت ها معمولا جزء پربازدیدترین سایت های حال حاضر در دنیا هستند که هر گونه معرفی خدمات یا تبلیغات در آن ها، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اگر به دنبال این هستید که برند یا محصولی خاص را به کاربران معرفی کنید، می توانید از رپورتاژ خبری استفاده کنید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/